Even voorstellen: Anouk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pamoja Kenya - WaarBenJij.nu Even voorstellen: Anouk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pamoja Kenya - WaarBenJij.nu

Even voorstellen: Anouk

Door: Anouk Walburg

Blijf op de hoogte en volg Pamoja

19 Juni 2015 | Nederland, Amsterdam

19 juni 2014

Nog twee weken en dan is het zover. Voor mijn gevoel lijkt het nog wel een maand te duren voordat we met zijn alle bepakt en bezakt op Schiphol staan. Er is nog zoveel te doen in zo weinig tijd! Er komen nog evenementen, er moeten nog materialen geregeld worden en daarnaast moet je er ook nog voor zorgen dat je eigen tas compleet is ingepakt. Dit gaat dan natuurlijk wel om meer dan korte broeken en een toilettas. Allerlei gekke dingen als veldflessen, lakenzakken, klamboes en malariapillen mogen niet vergeten worden voor deze "once in a lifetime" reis.

Vanaf week 1 dat ik begon met SM&O wist ik al dat ik mee wilde doen aan dit project. Mijn familie is regelmatig naar Afrika geweest en zij hadden dan ook altijd zulke indrukwekkende verhalen en foto's. Mijn ene oom heeft vroeger een bedrijf gehad in Kenia en een andere oom heeft er een jaar als reisleider gewerkt. Het was voor mij dus niet de vraag of ik er ooit heen zou gaan, maar wanneer.

Momenteel ontferm ik mij over de logistiek. Dit is wel een stuk ingewikkelder dan ik dacht! We hebben al veel kleding op weten te halen. (Ik zit zelf al op 72 kilo en daar zitten mijn eigen spullen niet eens bij!) De nieuwe uitdaging is sportmaterialen. Denk hierbij aan voetballen, doeltjes, trefballen etc. Vorige week hebben we te horen gekregen dat Decathlon ons voor €150 wil sponsoren. Dit is natuurlijk super!

Het blijft niet bij het ophalen van spullen, uiteindelijk moet het natuurlijk ook allemaal in Eldoret terecht komen. Hiervoor moeten er hele precieze lijsten en verdelingen gemaakt worden. Iedereen mag namelijk 46 kilo meenemen. De komende weken bestaan voor mij dus vooral uit puzzelen en tellen!

Naast het logistieke deel ben ik ook druk bezig met het eindfeest van DBSV. Wij als Pamoja Kenya mogen daar versnaperingen verkopen. Hiervoor moeten de nodige boodschappen gedaan worden, maar er moeten ook grillen en dergelijken geregeld worden. Dit eindfeest vindt 2 dagen voor vertrek plaats, dus dat is een leuk zakcentje wat we mee kunnen nemen!

Na de twee weken in Eldoret komen mijn ouders mij ophalen om nog 10 dagen door te reizen. Deze 10 dagen zullen compleet bestaan uit safari's. We bezoeken dan de parken: Navaisha, Nakuru, Tsavo en het Masai Mara.

Ik kijk ontzettend uit naar de reis en ik kan echt niet wachten tot we met een mooie cheque en tassen vol sportmateriaal in het vliegtuig zitten opweg naar Nairobi!

Liefs,

Anouk

  • 23 Juni 2015 - 21:12

    Tanja:

    Ik heb er ook zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pamoja

Lieve lezers, Welkom bij het reisdagboek van Pamoja Kenya! Pamoja Kenya is een bijzonder sportontwikkelingsproject voor de kansarme jeugd in Kenia. Het project wordt gerund door SM&O en ALO studenten en wordt ondersteund vanuit de HVA. Vanaf september zijn wij met 11 enthousiaste en hard werkende studenten bezig met het genereren van zoveel mogelijk inkomsten door middel van het organiseren van activiteiten en evenementen. Dit geld gaan wij op 5 juli persoonlijk overhandigen aan de lokale organisatie in Eldoret, A-Step. Tijdens dit twee weken durende avontuur willen we iedereen die geïnteresseerd is zo goed mogelijk op de hoogte houden van alles wat er om ons heen gebeurt. Dagelijks zal één van onze studenten een verslag schrijven en deze plaatsen in het dagboek. We kijken ontzettend uit naar ons avontuur en hopen dat jullie met ons mee reizen via onze verhalen. Namens ons hele team wensen we jullie veel leesplezier!

Actief sinds 12 Mei 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 6049

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Op weg naar Eldoret

05 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Under the African sun

Landen bezocht: