Dag 4 9-7-2015 - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Pamoja Kenya - WaarBenJij.nu Dag 4 9-7-2015 - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Pamoja Kenya - WaarBenJij.nu

Dag 4 9-7-2015

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Pamoja

09 Juli 2015 | Kenia, Eldoret

Op de vierde dag was het dan eindelijk zover om te gaan bouwen aan het A-Step gebouw. We vertrokken met onze werkhandschoenen en volle moed richting het gebouw. Onze groep zal de linker vleugel aanbouwen. We begonnen de bouw met het sjouwen van stenen. Van deze stenen werd de vloer opgebouwd. Samen met het team van A-Step gingen wij al één team aan de slag. Er werd niet alleen keihard gewerkt, maar er werd ook ontzettend veel lol gemaakt. Door deze dag bouwen is de totale groep veel hechter geworden, en heeft iedereen elkaar veel beter leren kennen.
Na het bouwen was het tijd voor een stevige lunch en een goede douche. Iedereen was goed vies geworden van het bouwen, dus dit was geen overbodige luxe. Hierna stond er een bezoek aan de sloppenwijken op het programma. Hierbij werden alle studenten in groepen verdeeld en kreeg elk tweetal/drietal een coach toegewezen. Met deze coach gingen wij met het openbare vervoer richting de sloppenwijken. De busjes waarin we vervoerd werden heten Mutata’s. Deze busjes zijn officieel bedoelt voor ongeveer 9 mensen, maar zodra het een beetje druk is zitten er zeker 12 of 13 mensen in zo’n busje. Dit was zeker een unieke ervaring.
Aangekomen op de plek van bestemming kreeg ik samen met Lisa een rondleiding door de sloppenwijk. Dit was een heftige ervaring en we hebben zeker een cultuurshock ondervonden. Onze coach Nelson woont zelf in de sloppenwijk waar wij waren, en wilde ons daarom alle belangrijke mensen laten zien. Hierbij kwamen we bij alle mensen thuis en hebben we een goed kijkje kunnen nemen bij de mensen thuis. Hierdoor konden wij goed zien hoe de mensen hier leven. Dit was soms erg heftig om te zien. Na de uitgebreide rondleiding kwamen we aan op het sportveld en kon het spelen beginnen! Er waren ontzettend veel enthousiaste kinderen. De spelletjes die we deden waren niet alleen leuk om te doen, maar hadden vaak een boodschap. Zo werden er spelletjes gespeeld om aandacht te geven aan verschillende ziektes die in Kenia voorkomen, en werd er benadrukt hoe belangrijk veilige seks is. Na de spelletjes was het tijd om weer naar ons huis te gaan en lekker te gaan eten. Na het eten hebben we met de groep de afgelopen dagen besproken en was het tijd om te gaan slapen. Het was weer een mooie maar vooral indrukwekkende dag.

Liefs Susanne

Verslag uit: Kenia, Eldoret

Under the African sun

Het avontuur van Pamoja Kenya 2015.

15 Juli 2015

Dag 7 12-7-2015

11 Juli 2015

Dag 6 11-7-2015
Pamoja

Lieve lezers, Welkom bij het reisdagboek van Pamoja Kenya! Pamoja Kenya is een bijzonder sportontwikkelingsproject voor de kansarme jeugd in Kenia. Het project wordt gerund door SM&O en ALO studenten en wordt ondersteund vanuit de HVA. Vanaf september zijn wij met 11 enthousiaste en hard werkende studenten bezig met het genereren van zoveel mogelijk inkomsten door middel van het organiseren van activiteiten en evenementen. Dit geld gaan wij op 5 juli persoonlijk overhandigen aan de lokale organisatie in Eldoret, A-Step. Tijdens dit twee weken durende avontuur willen we iedereen die geïnteresseerd is zo goed mogelijk op de hoogte houden van alles wat er om ons heen gebeurt. Dagelijks zal één van onze studenten een verslag schrijven en deze plaatsen in het dagboek. We kijken ontzettend uit naar ons avontuur en hopen dat jullie met ons mee reizen via onze verhalen. Namens ons hele team wensen we jullie veel leesplezier!

Actief sinds 12 Mei 2015